Green Closet alebo Ako na módu zodpovednejšie

Katka Šugárková

Uvedomili ste si niekedy, že kúpou oblečenia nedávate peniaze iba do vašich každodenných kúskov? Investujete do každého životného štádia, ktorým daná časť odevu prejde, od výberu materiálu až po procesy ako jeho spracovanie. Pokúste sa s nami na chvíľu zamyslieť nad udržateľnou módou a spôsobmi, akými môžete prírode za svoj štýl a jedinečnosť zase vrátiť niečo naspäť.

Vedeli ste napríklad, že na výrobu jedného bavlneného trička sa spotrebuje až 2 700 litrov vody? Takéto množstvo zvládne človek vypiť za tri roky. Podobných faktov k zamysleniu sa je však omnoho viac a nakoniec je len na nás, ako sa k móde postavíme. Či zvolíme kvantitu a pominuteľnú radosť z nosenia kúskov, ktorých cesta do skrine je nám neznáma alebo budeme premýšľať, čo asi stojí za danou podozrivo lacnou košeľou, ktorú asi až tak nevynosíme, ale za tú cenu – prečo nie!

Kvalita nad kvantitou

Módne trendy sa menia tak často, že by človek potreboval trikrát toľko skríň, aby stíhal nakupovať všetky kúsky, ktoré sú danú sezónu „must-have“. U nás v BeWooden ale veríme omnoho viac než móde osobnému štýlu. Nie je umenie neustále držať krok s najhorúcejšími trendmi. Umenie je nájsť sám seba, rešpektovať svoj vkus a dávať prostredníctvom neho svetu najavo svoju jedinečnosť. Pamätajte, že menej je viac a skúste vytvoriť udržateľný šatník. Investujte do kvalitnejších kúskov, ktoré vydržia dlhšie a môžu vás sprevádzať pri rôznych životných momentoch. Nabudúce, keď si pôjdete kúpiť nové tričko, si skúste odpovedať na tieto otázky: Dokážem prísť na tri odlišné spôsoby, ako kúsok nosiť? Veríte, že si ho vezmete aspoň trikrát na seba?

Upcyklácia je tiež cesta

Ciest, ako nosiť módu zodpovedne, je niekoľko. Je možné nájsť spôsoby, ako pretvoriť vaše súčasné oblečenie tak, aby sa tvárilo ako čisto nové. Môžete toho docieliť napríklad i zmenou doplnkov. Už predsa vieme, že na detailoch záleží, keďže sú to práve maličkosti, ktoré dotvárajú celok. Jedna košeľa teda vďaka unikátnym doplnkom  môže získať vždy nový šmrnc. Podobný cieľ sa však dá dosiahnuť i inak. Môžete skúsiť vrstvenie alebo z oversized košele za pomoci pár krokov vytvoriť napríklad sukňu. Rovnako tak odporúčame poriadne prezrieť svoju skriňu a dať šancu kúskom, ktoré ste na sebe nemali už nejakú chvíľu. Napríklad zistíte, že za tú dobu, čo takmer upadli do zabudnutia, sú zase trendy a chic.

Pranie tiež netreba podceňovať

Toto zvykne byť vec, ktorú ľudia až tak neberú do úvahy. Myslíme tým spôsob, akým svoju bielizeň perieme. O tom, že je potrebné poriadne vyprať nové oblečenie, snáď ani nemusíme hovoriť. Koža je náš najväčší orgán, a hoci sa značka, kde kúsky kupujeme, môže tváriť prírodne a „zeleno“, nikdy nevieme, aké chemikálie boli pri výrobe skutočne použité. Podobne by sme mali uvažovať i pri ďalšom praní. Všetku chémiu, ktorú nalievame do práčky a následne do našich odevov, dýchame my sami cez celú plochu našej pokožky. Kvalitný prací prášok však nemusí znamenať iba zachovávanie ekologických hodnôt, ale tiež dlhšiu životnosť našich odevov, ktoré sa môžu vyhnúť napríklad vyblednutiu.

Nakupujte u udržateľných značiek

Tento krok samozrejme nie je možné uskutočniť zo dňa na deň. Keď si človek na niečo zvykne, len ťažko sa potom veci menia. Ale pokiaľ vnímate, že si skutočne ceníte hodnoty ľudí, ktorí sa snažia robiť veci inak, potom nemá zmysel ísť sami proti sebe a mali by ste začať zalievať i hodnoty svoje. Nájdite si značku, ktorú budete skutočne uctievať pre jej zodpovednosť a predovšetkým tiež transparentnosť všetkých procesov. Zistite si o nej čo najviac a prípadne sa i na čo najviac opýtajte. Aký má dopad na okolie? Odkiaľ získava materiál pre výrobu? Akým spôsobom hodnotí svojich zamestnancov? Nebojte sa byť asertívni, sú to predsa vaše peniaze a vaše investície. Verte nám, že z kúpy potom budete mať nielen väčší, ale i omnoho dlhší pocit radosti prameniaci v perfektnej znalosti celého príbehu kusu odevu.



BeWooden - Katka Šugárková
Katka Šugárková
Bloggerka
Páčil sa ti tento článok?
Zdieľaj ho s priateľmi
Nenechajte si ujsť novinky!
Poskytnutím výše uvedených osobních údajů souhlasím s tím, že společnost BeWooden Company s.r.o. může zpracovávat mé osobní údaje pro účely zasílání informačních newsletterů obsahujících novinky a zprávy o produktech a službách společnosti BeWooden Company s.r.o. a rovněž potvrzuji, že jsem si přečetl informace týkající se zpracování osobních údajů, které jsou zpřístupněny zde a že jsem jim zcela porozuměl. Rovněž jsem si vědom toho, že svůj souhlas mohu kdykoli odvolat kliknutím na odkaz v informačním newsletteru, který je označen jako možnost "odhlásit se od odběru newsletteru.
Košík
Celkom 0 € s DPH
Prejsť do košíka
biscuit
Užívateľský zážitok špeciálne pre vás...

Vedeli ste, že to najlepšie prostredie nášho e-shopu pre vás môžeme nachystať len vtedy, keď nám udelíte súhlas s Cookies?
Vďaka nim vás môžeme lepšie spoznať, pripraviť vám obsah šitý na mieru a zaistiť vám tak ten najlepší zážitok z nakupovania.

cog Nastavenie cookies

Upravte si cookies podľa vlastných preferencií.

angle_up Technické cookies - nevyhnutné pre správne fungovanie webu

Ide o technické súbory, ktoré sú nevyhnutné k správnemu chovaniu našich webových stránok a všetkých ich funkcií. Používajú sa mimo iného k ukladaniu produktov v nákupnom košíku, zobrazovaniu produktov na prianie, ovládaniu filtrov, osobného nastavenia a tiež súhlasu s používaním cookies. Pre tieto cookies nie je potrebný Váš súhlas a nie je možné ich ani odobrať.

angle_up Analytické cookies - Google Analytics meranie návštevnosti stránok a užívateľov

Tieto cookies nám umožňujú merať výkonnosť našich webových stránok a našich online kampaní. S ich pomocou zisťujeme počet návštev, zdroj návštev a ďalšie parametre. Zhromaždené údaje zisťujeme v agregovanej podobe, ktorá nám neumožňuje údaje dohľadať ku konkrétnemu užívateľovi. Pokiaľ tieto cookies deaktivujete, nebudeme môcť analyzovať výkonnosť našich webových stránok a optimalizovať ich pre čo najľahšie používanie.

angle_up Personalizované a reklamné cookies - pre skúsenosť šitú na mieru

Tieto cookies nám umožňujú lepšie zacieliť a vyhodnocovať marketingové kampane.